سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برق قدرت
با همه دل، خدا را دوست بدارید . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   کامل جافری  

چهارشنبه 85 خرداد 31  9:19 صبح

ساعت تحویل پروة 


 

نوشته شده توسط:   کامل جافری  

دوشنبه 85 خرداد 1  1:55 عصر

   


ب - پستهای 132 و 63 کیلوولت 
در این سال با انجام باقیمانده عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات و ترانسفورماتور در پستهای 231 و 63 کیلوولت قاضی و زاوین (کاتدفیوزی ) آماده بهره برداری است .


احداث پستهای انتقال و فوق توزیع 
عملیات انجام شده در جهت توسعه و نصب پستهای 400،132 و 63 کیلوولت طی سال 1378 به شرح زیر است :
الف - پستهای 400 کیلوولت 
در ادامه عملیات نصب پست 400 کیلوولت شادمهر(2) باانجام 30 درصد ازکارهای نصب یکدستگاه ترانسفورماتور و 42 درصد از عملیات نصب تجهیزات ،پیشرفت کلی پست مذکور به 8/64 درصد رسید. همچنین در پست 400 کیلوولت اسفراین پیشرفت نصب ترانسفورماتور(یک ترانس )به 70 درصد و نصب راه اندازی تجهیزات به 2/83 درصد و پیشرفت کلی پست به 4/92 درصد رسید.

     


 

نوشته شده توسط:   کامل جافری  

دوشنبه 85 خرداد 1  1:8 عصر
تاریخ عضویت: 29 Dec 2005
شهر: ارومیه
پست ها: 37


از ایشان 3 بار و در 3 نوشته سپاسگزاری شده است

Lightbulb بخش اول مقاله انتقال توان الکتریکی

انتقال توان الکتریکی


تعریف

انتقال توان الکتریکی دومین فرایند ارائه الکتریسیته به مصرف کننده هاست. الکتریسیته توسط نیروگاه های برق تولید می شود و سپس توسط فروشنده ها به مصرف کنندگان نهایی به عنوان یک کالا فروخته می شود.

انتقال توان الکتریکی و شبکه توزیع الکتریسیته اجازه ارائه الکتریسیته تولید شده را به مصرف کننده ها می دهد. فرایند صنعتی شدن سریع قرن 20 ام خطوط و شبکه های انتقال را تبدیل به بخش مهمی از زیر ساخت های اقتصادی در کشورهای صنعتی، کرد.

شبکه های برق امکانات تولید زیادی را ممکن می سازند، نظیر سدهای هیدرو الکتریک، نیروگاه های سوخت فسیلی، نیروگاه های هسته ای و ... که توسط سازمان های بهره برداری خصوصی و عمومی، برای تولید مقادیر بزرگی از انرژی و ارائه آن به شبکه های توزیع برای تحویل به مصرف کننده های خریدار، گردانده می شوند.

معمولاً الکتریسیته را در طول فواصل بلند از طریق ترکیبی از خطوط انتقال توان هوایی (مانند آنچه در شکل مشاهده می شود) یا کابل های زیر زمینی ارسال می کنند.


اولین ژنراتور هیدروالکتریک بزرگ در آبشار نیاگارای ایالات متحده (که تحت دیدگاه فنی نیکلا تسلا ساخته و نصب شده بود) نصب شد و از طریق خطوط انتقال، الکتریسیته را برای بوفالو، نیویورک فراهم ساخت.

 

نوشته شده توسط:   کامل جافری  

دوشنبه 85 خرداد 1  11:51 صبح

 

نوشته شده توسط:   کامل جافری  

یکشنبه 85 اردیبهشت 31  2:16 عصر

ترانسفورماتور توزیع 20/400  


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ